Café 86

2020

Branding til ny café i Fredericia

En helt ny café med et nyt koncept sætter sit præg på Gl. Havn i Fredericia.
Navnet Café 86 kan fortælle mange historier. Og visionen om at lave en socioøkonomisk café stammer fra et besøg på Frederiksborg slot tilbage i 2018.
Til højre ses stempelkort til 10 kopper kaffe, hvor den 11. er gratis.
Café 86 ligger på Gl. Havn i Fredericia og bliver det nye mødested ved kulturelle events i byen og ved veteranbiltræf på havnen og på gåturen i weekenden langs havnekajen. Cafeen skaber rammer for hyggeligt samvær og tager socialt ansvar med arbejdstilbud til udfordrede unge.

Et logo med fortælling

Koncept ligger i både vision og image. Navnet er skabt ud ra ejerens egen veteranbil, en Toyota AE 86. Dermed navnet – og meget passende med A’et og E’et fremhævet i café. Der skal serveres donuts og kaffe fra caféens hovedperson, nemlig en italiensk kaffevogn. Til logo og markedsføringen symboliserer den brune farve kaffen, og den retro stil i den friske mint blå-grønne farve skal fremhæve 80’er stemning, retro-stilen fra 50’erne og et andet helt personligt forhold til farven.

Elementerne mødes

Caféens kaffevogn, en Piaggio Ape, er også en vigtig brik i opbygningen af caféen.  Ejerens forhold til Italien og drømmen om det italienske landskab, kulturen og ikke mindst kaffen, får også sit helt særlige udtryk i den lille vogn. Stilart, koncept og historie mødes og kan ses i alle elementer i caféens visuelle udtryk.

Til dette projekt blev der også lavet SoMe og produceret en produktionsvideo. Her filmede jeg alle scener, klippede og sammensatte filmen med både, lydeffekter, undertekster, musik og illustrationer.